Apakah peremajaan wajah laser: kebaikan dan keburukan prosedur

Dalam kosmetologi moden, laser digunakan untuk menghilangkan banyak masalah kulit. Khususnya, peremajaan wajah laser sangat popular - prosedur dengan mana anda dapat meningkatkan keanjalan dan kehalusan kulit, menghilangkan kedutan halus dan mendalam, dan menegangkan oval wajah. Setelah menamatkan kursus, anda akan kelihatan beberapa tahun lebih muda.

Peremajaan wajah laser

Apakah peremajaan laser?

Peremajaan laser adalah pemulihan bukan kulit pada pemuda kulit dalam masa sesingkat mungkin. Prosedur ini dilakukan dengan menggunakan sinar laser dengan kekuatan yang berbeza, kursus lengkap terdiri daripada 3-5 sesi dengan rehat setiap bulan. Keberkesanan teknik ini sangat tinggi sehingga hasil positif akan dapat dilihat setelah kali pertama.

Prosedur peremajaan laser mempunyai kesan kumulatif, kerana setelah sesi pertama di lapisan dalam kulit, proses semula jadi pengeluaran elastin dan kolagen diaktifkan, yang bertanggungjawab untuk kelancaran dan keanjalan kulit.Dengan setiap sesi berikutnya, kulit kembali segar, kesan maksimum dapat diperhatikan enam bulan setelah permulaan prosedur.

Klinik yang berbeza menjalankan kursus peremajaan laser yang berlainan; sebagai standard, diperlukan 5 sesi untuk menyelesaikan prosedur dengan selang sebulan. Kaedah ini lembut pada kulit dan membolehkan anda meremajakan wajah dengan cara yang paling semula jadi. Kursus dipercepat terdiri daripada 5 sesi setiap 5 hari, peremajaan ekspres seperti itu sangat berkesan, kerana ia membolehkan anda mengembalikan kesegaran dan kecantikan wajah hanya dalam sebulan, tetapi kesan daripadanya tidak akan bertahan lama, hanya sekitar 1-2 tahun.

Peremajaan wajah laser membolehkan anda memperoleh hasil berikut:

  • mengurangkan kedutan yang mendalam dan hampir sepenuhnya menghilangkan garis-garis ekspresi halus;
  • melicinkan stretch mark dan parut lama;
  • mengetatkan pori-pori dan mengurangkan gatal-gatal kulit;
  • menghilangkan warna kulit dan menghilangkan pigmentasi;
  • memperbaharui lapisan atas epidermis, menghilangkan kulit kasar dan ketinggalan zaman;
  • menghilangkan beg dan lingkaran hitam di bawah mata;
  • menguatkan struktur kulit, menjenuhkannya dengan kekuatan dan tenaga;
  • meningkatkan peredaran darah, menormalkan proses metabolik;
  • mencegah jerawat dan jerawat.

Ini bukan senarai keseluruhan kualiti positif peremajaan laser, dengan kaedah ini anda dapat menyingkirkan hampir semua ketidaksempurnaan kulit dalam waktu yang singkat dan tanpa risiko kesihatan. Perkara utama adalah memilih pakar yang berpengalaman, yang disyorkan untuk menjalankan prosedur sedemikian secara eksklusif di klinik khusus.

Bagaimana peremajaan laser dilakukan

Bagaimana peremajaan laser dilakukan?

Segera sebelum memulakan prosedur, diperlukan pembersihan muka yang mendalam, yang digunakan untuk menggosok lembut dan komposisi pengelupasan. Rawatan laser dijalankan secara eksklusif pada kulit bersih.

Bergantung pada hasil akhir yang diinginkan, kedua-dua kawasan muka dan seluruh permukaan kulit dapat dirawat dengan laser. Pilihan terbaik adalah melakukan peremajaan bukan hanya pada wajah, tetapi juga pada leher dan décolleté.

Sinar laser menembusi jauh ke dalam kulit, memanaskan lapisan dalamannya, sehingga secara aktif mengurangkan serat kolagen lama, yang secara automatik mencetuskan pengeluaran yang baru. Peremajaan laser wajah dilakukan dalam impuls sepanjang 0. 2 hingga 0. 5 ms, yang benar-benar aman dan tidak berisiko untuk kesihatan manusia.

Hasil pendedahan laser ke kulit adalah fokus pemulihan yang baru terbentuk - bahagian muka yang terpisah, di mana proses aktif pengeluaran elastin semula jadi berlaku. Kelebihan besar adalah hakikat bahawa lapisan luar kulit mempunyai kawasan mikroskopik yang utuh, ini menjadikan proses pemulihan hampir tidak dapat dilihat secara luaran, iaitu, tidak ada titik peralihan antara kulit yang diperbaharui, tidak ada pembengkakan dan lebam.

Setelah akhir proses, wajah dirawat dengan larutan emolien khas, tidak digalakkan menggunakan kosmetik hiasan selama beberapa jam dan tinggal di bawah sinar matahari untuk waktu yang lama. Jika tidak, tidak ada kontraindikasi, walaupun kebanyakan pakar mengesyorkan agar hari-hari pertama selepas sesi tidak mengunjungi pantai dan solarium, dan juga tidak mendedahkan wajah anda kepada cuaca yang kuat dan bersentuhan dengan garam atau air berklorin.

Prosedur laser dalam bidang kosmetologi mempunyai banyak kelebihan

Kebaikan dan keburukan peremajaan kulit laser

Oleh kerana rawatan laser dianggap salah satu yang paling berkesan untuk peremajaan, popularitinya semakin meningkat setiap hari. Terdapat banyak kelebihan menggunakan kaedah ini:

  • kesan jangka panjang - hasilnya setelah prosedur lengkap berlangsung selama 5-7 tahun;
  • keselamatan - kerana tidak ada operasi yang dilakukan, tidak ada risiko jangkitan dan radang kulit;
  • tidak ada tempoh pemulihan - tidak seperti pembedahan, tidak ada bekas luka atau luka selepas pendedahan laser;
  • tiada kesan sampingan;
  • boleh digabungkan dengan sesi kosmetologi lain;
  • memerlukan sedikit masa - sesi berlangsung dari setengah jam hingga satu jam;
  • tidak memerlukan rawatan di hospital.

Seiring dengan kelebihan yang tidak dapat disangkal, peremajaan laser mempunyai beberapa kekurangan. Sesi ini tidak digalakkan:

  • kanak-kanak dan wanita hamil;
  • pesakit yang menderita penyakit kulit;
  • orang dengan kepekaan kulit yang meningkat;
  • menderita penyakit kronik yang teruk.

Juga, perlu diperhatikan kos prosedur yang tinggi, oleh sebab itu tidak semua kategori penduduk dapat membelinya. Benar, harga untuk peremajaan laser cukup sesuai dengan keberkesanan prosedur, dan pembedahan facelift akan menelan belanja lebih banyak.